donderdag 26 oktober 2017

We zijn er!

Vanochtend rond 6.45 uur richting Schiphol vertrokken. Er was weinig file dus even voor 8 uur waren we op Schiphol. Robert had ons afgezet bij de kiss & ride en zowel het inchecken als de douane gingen voorspoedig en rond kwart voor 9 zaten we aan het ontbijt.

Het vliegtuig, een Boeing 747, vertrok om 11.30 uur, een kwartier later dan gepland en na een redelijk rustige vlucht landen we om 15.30 uur plaatselijke tijd op Zanderij. We zagen vanuit het vliegtuig al een bui hangen en we stonden net op de grond toen het noodweer losbarstte, onweer met een gordijn van regen. We mochten voor een minuut of 20 niet uit het vliegtuig, dus pas tegen 16.00 uur mochten we eruit. Het was maar goed dat we voorin zaten, want bij de douane ging het niet zo vlot en achter ons vormde zich een lange rij. Maar dat stelde uiteindelijk niet veel voor, want de bagageband bleek kapot te zijn dus de koffers kwamen niet. Chaos alom en toen er een paar koffers via een deur in de hal werden gezet vloog iedereen er naar toe. Ze kregen uiteindelijk de band toch weer werkende en rond half 6 kwamen de koffers en konden we weg.

het hoekje waar een paar koffers binnen kwamen..

Het was een hartelijk weerzien met Jolanda en Marlon. Na elkaar geknuffeld te hebben gingen we op weg. Het was ongeveer 1,5 uur rijden vanaf het vliegveld en onderweg werd het donker. Maar goed dat we werden gereden, want er zaten flinke gaten in de weg waar je je auto behoorlijk kapot op kan rijden als je er in rijdt. En dat voor een "highway". Na aankomst bij het appartement zetten we eerst de koffers neer en brachten Jolanda en Marlon ons even langs een (Chinese) supermarktje om wat in te slaan (alle supermarkten zijn hier in handen van chinezen). Daarna gingen Jolanda en Marlon naar huis en hebben wij wat gegeten en gezeten. Daarna douchen en op tijd naar bed. We zijn best wel moe.

1. fijne vakantie en geniet ervan. Groetjes van André en Clazien

2. Leuk dat jullie toch zijn gaan bloggen!
    Haha, de douane is een goed voorbeeld van het ambtelijk apparaat daarzo... ;-)
    Veel plezier met al het lekkere eten en de mooie omgevingen! Groeten van Trishan

3. Leuk dat je bent gaan bloggen. Ik benieuwd naar jullie belevenissen. Veel plezier!

4. Mooi dat jullie een goede vlucht hebben gehad. Zoals de snelheid bij de douane is, zal het de hele vakantie zijn. Mensen hebben daar geen haast en dat is het mooie van dat land. Geniet ervan en wij gaan jullie verhalen met een glimlach van herkenning volgen.