dinsdag 14 november 2017

Bigi Pan, dag 2

Vandaag zijn we vroeg wakker. Het keukenpersoneel gaat om 6.00 uur beginnen en dan ben je zelf ook gelijk wakker. Ik had vannacht geen klamboe gebruikt, maar vanochtend met schemering kwamen er muggen en die hadden het op mij gemunt, dus ging ik er maar uit. Ik was toch al wakker
en dan kon ik meteen de zon zien opkomen.


Om 8.00 uur was het ontbijt en om 9.00 uur gingen we op weg om naar de monding van de kust te gaan om daar een modderbad te nemen. De modder is afkomstig van de Amazone. De rivier laat voor de kust van Suriname zijn slib los. We dachten dat we na het modderbad er wellicht 10 jaar jonger eruit zouden komen te zien, maar helaas is dat niet het geval. Onderweg ook nog wat vogels gespot.

kreek in Bigi Pan
rode ibis

visarend
modderbad
















Na de lunch zijn we terug gevaren en om 14.00 uur vertrokken we weer richting Paramaribo en na een snelle boodschap bij de Tulip waren we om 18.30 uur weer thuis. Was een leuk tripje. Weer eens wat anders als jungle.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten